Fitbit Inspire 2 – review brățară fitness

fitbit-inspire-2-review-bratara-fitness

La sfârșitul lunii septembrie am achiziționat brățara de fitness Fitbit Inspire 2.

De ce o brățară fitness?

În ultimul timp am observat că nu mai reușesc să slăbesc la fel de ușor ca la 20, 30 de ani, cu toate că mănânc destul de puțin și cât de cât corect. Cu sportul am o relație de love-hate, perioade lungi când îl iubesc, perioade lungi când urăsc să fac mișcare. De aceea m-am bazat pe brățara Fitbit Inspire 2 că mă va impulsiona să mă ridic din fața ecranelor și voi face mai multă mișcare.

Bugetul meu era de maxim 800 de lei pentru o brățară fitness.

Ca de obicei atunci când cumpăr ceva mă gândesc exact la ce vreau de la device-ul respectiv.

De la o brățară fitness am vrut:

  • să fie ușoară;
  • să aibă o aplicație intuitivă;
  • să monitorizeze ritmul cardiac;
  • să monitorizeze somnul;
  • să numere pașii, eventual caloriile consumate;
  • să pot seta reminder pentru a mă ridica de pe scaun din fața laptopului;
  • să fie de la un brand cunoscut, dar nu foarte scumpă.

Am avut de ales între Fitbit Inspire 2 și Fitbit Charge 4. Diferența de pret era destul de mare între cele două produse.

Am optat pentru varianta Fitbit Inspire 2 (cea mai ieftină) pentru că am considerat că nu am nevoie de GPS integrat și nici de posibilitatea plăților de pe brățară (am opțiunea implementată pe telefon).

Specificații Fitbit Inspire 2

Cu ajutorul brățării de fitness Fitbit Inspire 2 poți beneficia de:

  • monitorizarea continuă a activității fizice; ai acces constant la monitorizarea pașilor, a distanței parcurse, a activității fizice din fiecare oră, cât și a caloriilor consumate.
  • monitorizarea ritmului cardiac 24/7;
  • setări avansate pentru un somn de calitate; ai acces la o Notă a somnului, sfaturi personalizate și monitorizarea stagiilor de somn.
  • monitorizarea Zonelor de Minute Active. Această funcționalitate utilizează datele ritmului cardiac în repaus pentru a măsura intensitatea efortului depus. Cu aceste informații, te poți antrena mai eficient.
  • tracker-ul și aplicația sunt disponibile și în limba română;
  • durata de viață a bateriei de până la 10 zile.
  • 12 luni de acces gratuit la serviciul Fitbit Premium. Ai acces la date personalizate ce se bazează pe activitatea ta fizică, ritm cardiac și somn. Folosind programele de sport, nutriție și wellness oferite de Fitbit Premium, descoperi cum fiecare activitate din viața de zi cu zi are un impact asupra sănătății tale. Este disponibilă doar pentru utilizatorii noi de Fitbit Premium. 

Ce conține pachetul Fitbit Inspire 2

Pachetul Fitbit Inspire 2 conține brățara, încărcătorul, curele și manualul de utilizare și setare.

Această brățară fitness Fitbit Inspire 2 este disponibilă pe negru, alb și roz. Eu am ales varianta pe negru pentru că mi se pare mai ușor de întreținut.

Brățara se utilizează ușor, se deschide fie prin apăsare concomintentă din laterale, fie prin dublu tap pe ecran.

Cu swipe-down poți alege din câteva activități: să vezi ce notificări ai (mesaje, mailuri etc. pe care le poți personaliza din aplicație), ce tip de exerciții vrei să faci, relaxare, cronometru, alarme și setări.

Cu swipe-up vezi toate statisticile zilei: data, zi, ceas, câți pași ai făcut, active minutes, ritmul cardiac, caloriile consumate, distanța în km, câte ore ai dormit, scorul somnului, cum evoluează greutatea ta în funcție de ceea ce ți-ai propus, dacă ai atins obiectivele propuse.

Prezentare aplicație Fitbit Premium

Deși încă de la începutul verii 2020 am vrut o brățară fitness, am preferat să aștept până la sfârșitul lui septembrie pentru lansarea versiunii 2 a brățării Fitbit Inspire. Aceasta vine și cu un abonament FitBit Premium pentru un an de zile, valabil pentru utilizatorii noi. Doar abonamentul Fitbit Premium costă 85$, deci într-un fel am achiziționat brățara de fitness doar cu 15$.

Meniu aplicație Fitbit Premium

Meniul aplicației Fitbit Premium este ușor de folosit, intuitiv. În partea superioara afișează Active Minutes, pașii parcurși, km și caloriile consumate. Urmează celelalte categorii:

  • metrici de sănătate
  • atenție susținută
  • monitorizare somn
  • zile de exerciții pe săptămână
  • ritm cardiac de repaus
  • pași pe oră
  • tracking pentru goal de greutate
  • apă
  • înregistrare mese
  • sănătate menstruală.

Din aplicație setezi ce tipuri de exerciții să fie incluse în cele pe care le poți înregistra de pe brățară, de obicei cele pe care le execuți mai des. Poți seta cum să arate interfața principală a brățării: ai opțiuni glam, cu pisici, cu ratoni etc, nu foarte multe dar suficiente pentru orice gust.

Tot din aplicație îți setezi alarmele pe care le poți activa ulterior direct de pe brățară. Alarma este una silențioasă, te trezește ușor. Are și snooze, pentru cei ca mine care zic că mai stau încă 5 minute în pat și adorm iar.

Ecran principal Fitbit Premium

Active Minutes

Minutele într-o zonă de activitate monitorizează timpul petrecut făcând o activitate care îți accelerează pulsul. Societatea Americană de Cardiologie recomandă să faci 150 de minute de exerciții de intensitate medie pe săptămână sau 75 de minute de activitate intensă. Din aplicație îți poți seta un obiectiv de „Active Minutes” pe care să îl duci la îndeplinire în fiecare zi.

Această funcție a brățării Fitbit a devenit una dintre preferatele mele, în fiecare zi încerc să depășesc 25 de active minutes. În zilele când merg la sală ajung pe la 70 de active minutes, în restul zilelor mă situez undeva în jurul a 40 – 50 de active minutes. Reușesc să îndeplinesc obiectivul de minim 25 de active minutes 5 – 6 zile pe săptămână, deci mă declar mulțumită.

Metrici de sănătate

Aplicația Fitbit monitorizează prin intermediul brățării o serie de metrici de sănătate: ritmul de respirație, variabilitatea ritmului cardiac și ritmul cardiac pe repaus.

Aceste statistici te pot avertiza dacă ești supusă unei perioade mai stresante, chiar și o ușoară scădere a ritmului cardiac sau a celorlalți indici poate sugera că se apropie o răceală.

Monitorizarea ritmului de respirație (BR) în timpul somnului este valoroasă pentru monitorizarea bunăstării generale. În mod normal, nivelul mediu BR în timpul somnului nu variază semnificativ de la o noapte la alta. Chiar și o creștere mică a nivelului BR în timpul sonmului poate fi semnificativă. Printre factorii care pot afecta nivelul BR se numără vârsta, sexul, greutatea, afecțiunile pulmonare și cardiace, anxietatea și febra.

Variabilitatea ritmului cardiac (HRV) este importantă pentru ca un nivel mai mare HRV este corelat cu o stare mai bună de sănătate. O scădere seminificativă a nivelului HRV poate indica faptul că corpul tău experimentează stări de stres sau încordare sau dă posibile semne de boală.

Ritmul cardiac de repaus (RHR) monitorizează media bătăilor pe minut în timpul nopții, reprezintă de câte ori bate inima pe minut atunci când stai nemișcată sau ești bine odihnită. RHR poate să ofere indicii importante asupra nivelului de fitness și a sănătății cardiovasculare generale.

Fitbit ne atenționează totuși că acești indici nu sunt destinați utilizării în scopuri medicale, diagnosticării sau tratării niciunei afecțiuni medicale. Recomandarea este să apelăm la medici și personal de specialitate atunci când avem o problemă.

Monitorizare somn

Brățara Fitbit Inspire 2 monitorizează somnul, iar a doua zi dimineață îți prezintă informații despre:

  • durata somnului
  • profund și REM
  • perioada cât ai fost neliniștită în timpul somnului.

Pe baza acestor informații se calculează un scor al somnului, iar la sfârșitul săptămânii o medie a acestor scoruri zilnice.

Fiecare știe dis-de-dimineață dacă a dormit bine sau nu în noaptea precedentă. Dar celor cărora le place să analizeze, să studieze perioadele de somn când nu au dormit bine, să încerce să le optimizeze, să își facă o rutină a somnului, această funcție a brățării le poate fi de folos.

Eu de exemplu înregistrez cel mai mic scor la somnul REM, deci caut metode de îmbunătățire a acestuia: câteva minute de meditație sau respirație profundă înainte de somn, înlăturarea ecranelor cu jumătate de oră înainte de somn.

Zile de exerciții/săptămână

Fitbit monitorizează activitățile zilnice, zilele săptămânii când faci mișcare. Din aplicație poți seta câte zile de exerciții vrei să faci pe săptămână, vezi care sunt exercițiile pe care brățara le înregistrează și le recunoaște automat.

Eu am setat un target de 5 zile de exerciții pe săptămână. 2 zile merg la sală, cu antrenor, 3 zile fac mișcare acasă, aproximativ 30 de minute, sesiuni scurte de HIIT sau cu greutăti. 2 zile le aloc plimbărilor lungi și refacerii musculare. Dacă am chef fac yoga (10 – 15 minute) sau stretching.

Ritm cardiac de repaus

După cum vezi din statisticile de mai sus stau binișor la capitolul ritm cardiac pentru o femeie de 40 de ani.

Activitate orară

Una dintre funcțiile mele preferate din Fitbit Premium este cea de activitate orară. Din aplicație îți setezi un interval orar în care brățara te va avertiza dacă ai stat mult timp inactivă. Cu ajutorul unui scurt impuls te va anunța că este timpul să te ridici și să faci minim 250 de pași în ora respectivă.

ore active bratara fitness fitbit inspire 2

Am zile în care reușesc să fiu activă 10/10 ore (intervalul orar se poate personaliza în funcție de programul fiecăreia), dar și zile când am doar 4 /10 ore. Faptul că m-am ridicat de pe scaun și am făcut minimul de 250 de pași se vede în lipsa durerilor de spate de la sfârșitul zilei. Fitbit-ul excelează la mesajele de încurajare și de felicitare atunci când ți-ai îndeplinit target-ul.

Tracking pentru goal de greutate

În această parte a aplicației îți poți seta un obiectiv: să slăbești, să te îngrași sau să te menții. Poți adăuga zilnic greutatea, grăsimea corporală. Vei observa dacă în timp va crește masa musculară, cum evoluează greutatea ta, IMC.

Pentru moment am mai luat în greutate un kg față de septembrie, dar la haine nu îl simt. Chiar am mai slăbit un pic în cm în zona taliei. Ceea ce mă face să cred că exercițiile dau roade.

Apa

Această funcție monitorizează consumul zilnic de apă. Îți setezi un obiectiv, de exemplu minim 2 l de apă/zi și înregistrezi în aplicație ce cantitate de apă ai băut în fiecare zi.

Înregistrare alimente

Această funcție Fitbit Premium este una interesantă, pentru că aici poți înregistra alimentele consumate și ai o analiză a macronutrienților. În funcție de obiectivul tău de greutate, de vârstă și sex Fitbit îți calculează caloriile din alimente pe care ar trebui să le consumi zilnic pentru a putea ajunge la targetul dorit.

Alimentele trebuie cântărite și rezultatele introduse în aplicație. Există și posibilitatea scanării codului de bare, deși sunt puține produse din România care se regăsesc în baza lor de date. Alimentele trebuie introduse în limba engleză, așa că am mai învățat și ceva nou între timp pe partea de limbă străină.

Poți observa foarte ușor ce trebuie să mai mănânci: carbohidrați, proteine sau grăsimi. Eu mi-am propus un obiectiv de 40 – 45% carbohidrați, 30 – 35% proteine și 20 – 25% grăsimi. Pentru că nu mănânc carne trebuie să suplimentez proteinele cu ceva pudră, pe care o amestec într-un shake. Revin cu impresii și rezultate după ce termin proteinele pe care le testez acum.

Sănătate menstruală

Aceasta este singura funcție pe care nu am reușit să o fac să meargă. O explicație ar fi că urmăresc deja menstruația dintr-o aplicație similară de pe telefon.

Programe ghidate

Aplicația Fitbit Premium oferă acces la o serie de programe ghidate, cu ajutorul cărora îți poți îndeplini obiectivele. Ai programe de nutriție, programe de ghidare pentru un somn liniștit, programe de fitness și aerobic. Le-am testat pe multe dintre ele, cele de exerciții sunt chiar dificile (unele dintre ele).

Pentru începători aceste programe sunt binevenite, ai acces la o mulțime de articole de specialitate pentru partea nutriție de exemplu. Trebuie doar să citești articolele propuse sau, în funcție de caz, să vizionezi filmul cu informații.

La început exercițiile din Fitbit Premium mi-au fost de ajutor. În ultimul timp folosesc mai mult canalele de youtube pe partea de sport. Îmi plac foarte mult Heather Robertson, Sydney Cummings, Joana Soh, Growingannanas, MadFit.

După 3 luni de folosire intensă mi-am format o părere clară despre ceea ce îmi place și ceea ce nu îmi place la brățara fitness Fitbit Inspire 2.

Ce îmi place la brățara fitness Fitbit Inspire 2

  • mesajele pozitive atunci când duc la îndeplinire obiectivele;
  • mesajele de încurajare atunci când mai am puțin până să-mi îndeplinesc obiectivele;
  • este swimproof, waterproof (ai opțiune specială pentru înot care trebuie activată înainte de intra în apă cu brățara, o găsești cu swipe-down, la setări);
  • interfața simplă, intuitivă, ușor de folosit;
  • reminder-ul să te ridici de pe scaun și să parcurgi în fiecare oră un anumit număr de pași, pe care îl poți personaliza în funcție de programul tău; pentru mine a fost foarte important, mai ales că stau pe scaun multe ore la rând, mă iau cu treaba și uit să mă ridic, ceea ce nu face bine la coloană.
  • aplicația Fitbit Premium e una dintre cele mai bune aplicații de fitness/health pe care le-am folosit până acum. Analiza metricilor de sănătate, a pulsului, analiza somnului merg foarte în adâncime.
  • bateria ține aproximativ 8 -10 zile; pe la 20% primești un mail că bateria dispozitivului este scăzută. Atunci este momentul când încarc eu brățara, după 8 zile de la ultima încărcare. Teoretic ține 10 zile, dar ajungi să nu mai ai deloc baterie la brățară.
  • are smart track feature, înregistrează automat o serie de exerciții pe care le recunoaște.
  • funcția de Active Zone Minutes este motivațională pentru mine, mă face să mă ridic de la birou și să bifez „activitatea sportivă” în ziua respectivă cu o sesiune de antrenament scurtă de 30 de minute, sau chiar unele mai scurte de 5-10 minute în funcție de cum îmi permite timpul.

Ce nu îmi place la brățara fitness Fitbit Inspire 2

  • câteodată se declanșează modul „Nu deranjați” fără să îl setez eu, când brățara se atinge de încheietura mâinii, dar doar în anumite poziții.
  • butoanele laterale de închidere și deschidere au o întârziere atunci când am mâinile transpirate. La început era chiar enervant, după ce terminam antrenamentul la sală eram lac de apă, obosită, iar brățara refuza să se închidă/deschidă. Acum m-am obișnuit, dar tot este frustrant câteodată.
  • seara, când mă așez pe canapea să urmăresc un film trebuie să o dau jos de la mână. Altfel îmi înregistrează somnul de când mă așez pe canapea. Ceea ce îmi „strică” scorul la somn. Nu vreau să am scor mare la somn doar de dragul scorului, vreau să am o imagine cât mai clară asupra somnului.
  • prețul mai mare față de brățările fitness competitive.

CONCLUZII

Pentru mine brățara fitness Fitbit Inspire 2 s-a dovedit a fi o achiziție inspirată. Sunt mult mai activă, nu doar pentru a slăbi, cât și pentru o stare generală mai bună de sănătate.

Te interesează și alte articole pentru activități sportive? Vizitează catalogul Mujo de magazine online recomandate.

Dacă vrei să știi ce se poartă, cum se poartă dar mai ales de unde să cumperi online la prețuri avantajoase te invit să te înscrii la newsletter.

Acestea au fost părerile mele despre brățara fitness Fitbit Inspire 2. Îți mulțumesc pentru vizită! Happy Shopping!